.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقش علي لاريجاني در راي اعتماد به کابينه روحاني

شمال نيوز: توجه رييس جمهور منتخب به نظر و راي هيات رييسه مجلس مهم است در واقع به ميزاني که آقاي روحاني  به اين مهم توجه کند به همين مقدار هم مي تواند براي راي اعتماد و حمايت از هيات رييسه بهره ببرد  .
عبدالوحيد فياضي،عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با آريا گفت:براي معرفي کابينه رييس جمهور بر اساس آراء و انديشه اي که دارد علاقمند است ياراني از فکر خودش داشته باشد تا بتوانند او را همراهي کنند ثمره اين نوع انتخاب جمع کردن افراد همگرا در اطراف رييس جمهور است که از اين طريق مي تواند به هدفهاي پيش بيني شده در دولت خودش برسد.
وي افزود:اگر رييس جمهور نتواند کابينه خود را انتخاب کند و وزراء از سوي جناح و گروهها به رييس دولت تحميل شود قطعا بخشي از دولت داراي نوسان مي شود و ناهمواري هايي در قوه مجريه پيش خواهد آمد که ديگر امکان عبور شفاف و روان از موانع در دولت براي حل مشکلات جامعه وجود نخواهد داشت.
نماينده مردم محمود آباد و نور اظهار داشت:بنده معتقدم برخي از دولتها در گذشته دچار چنين چالش هايي بوده اند در واقع سهم خواهي جريان هاي قدرت از حاکميت اين آفات را دارد البته در اين صورت ما نمي توانيم از رييس جمهور انتظار کارآمدي داشته باشيم.
وي ادامه داد:اگر چه مجلس اختيار دارد و بر اساس قانون بايد به وزراي کابينه راي بدهد اما اينکه  برخي از بيرون به دولت وزيري را تحميل کنند کار عاقلانه اي نيست البته جريان هاي سياسي ،گروهها ، احزاب و حتي فراکسيون هاي مجلس مي توانند به عنوان بخش مشورتي براي کمک به رييس جمهور آينده افرادي را پيشنهاد کنند زيرا مشورت هيچگاه کار دستوري نيست.
فياضي اظهار داشت:استفاده از وزراي دولت هاي گذشته در دولت جديد قبلا نيز مرسوم بوده است بنابراين آقاي روحاني هم براي اينکه مشي اعتدالي خودش را به اثبات برساند بايد بخشي از وزرايي که همسويي و همگرايي بيشتري با او دارند و داراي توانمندي هايي نيز هستند استفاده کند در واقع نبايد روي کار آمدن دولت جديد به منزله کنار گذاشتن صفر تا صد نيروهاي دولت قبلي باشد .به هر حال وزراي گذشته نيز پتانسيل هايي در کشور محسوب مي شوند لذا اگر در بخش هاي ديگر به کار گرفته شوند ايرادي ندارد البته بنده فکر مي کنم آقاي روحاني تصميمات خوبي در خصوص کابينه اتخاذ خواهند کرد.
وي ادامه داد:وقتي اسامي اعضاي کابينه افشا شود طبيعتا موضع گيري ها سخت تر خواهد شد استباط بنده اين است که در زمان معرفي کابينه با حجمي از مخالفتها روبرو خواهيم بود. به طور طبيعي آقاي روحاني در شرايطي کار مي کند که حاميانش در انتخابات علاقمندند در کنارش حضور داشته باشند .کمتر پيدا مي شوند حامياني که فردي را به پيروزي برساندند و بعد از انتخابات بخواهند آن فرد را رها کنند در واقع حتي از باب دلسوزي هم که باشد آنها مي خواهند در کنار رييس  جمهور باشند که او را موفق کنند لذا چون طيف هاي مختلفي حضور دارند کار سخت تر است.
اين نماينده مجلس گفت:کساني که امروز با آقاي روحاني کار مي کنند طيف هاي مختلفي هستند. اصولگرا،اصلاح طلب ،تندرو و کندرو در کنار دکتر روحاني حضور دارند .در واقع ايشان در اتوبان چند بانده اي حرکت مي کند که لاين هاي مختلفي دارد لذا در اينجا بايد سهم کندروها را مشخص کند که در کدام لاين حرکت کنند اگر در باندي که منتهي به مجلس مي شود کندروها يا تندروها حرکت کنند طبيعتا دچار مشکل مي شود .
وي افزود:بنده معتقدم آقاي روحاني در مسيري که منتهي به راي مجلس اصولگرا مي شود بايد دقت بيشتري داشته باشد تا گذر نکند. هر چند من فکر مي کنم کابينه روحاني با ريزشي روبرو خواهد شد.
فياضي تاکيد کرد: نقش آقاي لاريجاني و هيات رييسه مجلس در راي اعتماد به کابينه دکتر روحاني مهم است البته توجه رييس جمهور منتخب به نظر و راي هيات رييسه مجلس نيز حائز اهميت است در واقع به ميزاني که آقاي روحاني  به اين مهم توجه کند به همين مقدار هم مي تواند براي راي اعتماد و حمايت از هيات رييسه بهره ببرد لذا اين مباحث دقيقا با هم ارتباط دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 مرداد 1392
لایک برای فیاضی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.